קידום אתר חדש

קידום אתר חדש. החסמים הראשונים כאשר מדובר בדומיין לא וותיק.

לאחר שסיימת לבנות את האתר החדש שלכם או מישהו בנה אותו עבורכם, הגיע זמן החשיפה והבאת מבקרים אל האתר מתוך כוונה שיגיעו כמה שיותר כמובן. יש לבצע אופטימיזציה כבר בשלב הואלידציה של האתר משמע בעת הבניה. להתאים כותרות מתאימות לכל דף TITLE  להגדיר את תאור תוכן הדף ולהתמקד בתוכן שהוא מילולי שמופיע ולא בהגדרה כללית DISCRIPTION  , אפשר לדלג על תג מילות החיפוש שהרי מזמן גוגל לא נותן דעתו אליו, ולערוך את הדף כייאות עם כותרות משנה מודגשות ותתי כותרות בתוכן כמובן בהדגשה קטנה יותר. אז אם בוצעה פעילות של אופטימיזציה והתאמת קוד האתר ותוכנו למנועי החיפוש אין די בכך. קישורים אמנם גם יועילו לקידום האתר אולם צריך לזכור כי עודף קישורים בזמן קצר נתון של כמה ימים או שבועות בודדים בסבירות גבוהה עלול להוביל את האתר כלומר הדומיין החדש ישירות אל ארגז החול.

אתר חדש

אם הדומיין של האתר שלך הוא חדש ולא היה בשימוש מעולם, כלומר לא רכשו אותו לפניך ומן הסתם לא היה תוכן בדומיין זה, המלאכה של קידום בגוגל תהיה ארוכה יותר עד להשגת תוצאות סבירות וכמובן החסמים גדולים יותר. שהרי גוגל מטיבעו מנסה למנוע התפרצות ועודף דחיפה של אתר חדש מכמה סיבות אשר למען האמת הם כולן השערות שהוסקו מסקנות לגביהם לאור ניסיון עבר של מקדמי אתרים. ראשית קיים החשש של גוגל מאתר אשר רוכש קישורים כבר בעת שהוא עלה לרשת האינטרנט. שנית כבר בטח ולבט קיימים אתרים בנושא זהה מקביל או תואם כבר שנים ועצם ההימצאות שלו במיקום גבוהה בגוגל מעיד על תנועת מבקרים מרובה אשר בעצם הכניסה לאתר הוותיק הם כמצביעי  אמון באתר זה, אז אם התכנים זהים – ואין לך תוכן יחודי – מדוע שגוגל יציג את האתר שלך בתוצאות טובות ?. צריך לצאת מנקודת ההנחה הנכונה כיצד גוגל ומנהלי רואים את המאפיינים של מנוע חיפוש זה. קודם כל אמינות התוצאות עבור המחפשים – לא עבור המקדמים. שנית זה תוכן עשיר ועינייני ואפילו חדש אשר מספק מידע רב ככל הניתן וגורם לגולשים לשהות יותר זמן באתר. דבר שלישי הם הקישורים היוצאים – וטעות מרכזית גדולה של חובבנים היא להחליף קישורים עם כל דיכפין בלי שום קשר ישיר או עקיף לתכנים שבשני האתרים. כאשר מהאתר שלך יש קישור אל אתר אחר בנושאים אחרים מן הסתם אתה אומר לגולשים שלך – בקרו וקראו או פו בעוד מידע מורחב בנושאים שמופיעים באתר שלי. אבל אתר שעוסק נניח בתחום עורכי דין המקשר אל אתר בתחום אחר לחלוטין כגון גינת נוי נראה תמוהה ומרוחק מאוד מהנוש המרכזי של האתר המקשר. בהחלט מיותר ולא לעיניין ותרומת הקישור הזו היא סתמית עד כדי מיותרת.

קידום אתרים – דומיין וותיק

אין להסיק מהנאמר לעיל כי קידום אתר בעל דומיין וותיק יהיה מוצלח יותר, אולם בסבירות גבוהה דומיין וותיק ניתן לבצע בו אופטימיזציה כייאות ללא הגזמה, להוסיף תכנים או לערוך אותם בכתיבה שיווקית נכונה, ולהמתין בסבלנות עד שרואים תוצאות טובות. אך לא לכולם יש דומיין קיים עם תוכן מימים ימימה, ולכן עדיף לנסות למצוא דומיין אשר היה קיים באינטרנט ואין לו דורשים והבעלים כבר מזמן לא חידש את התשלום עבורו, לפנות אליו ולבדוק האם הוא כבר לא מתכוון לעשות בו שימוש יותר ואז אם התשובה שאין לו צורך בו כדאי לרכוש את הדומיין הפנויי שהיה כבר פעיל בעבר. וטיפ חשוב כדאי שהתכנים או הנושאים שהיהו בעבר בכתובת זו יתאימו או יחפפו לנושא של האתר שלך. כאן קיימת סבירות שהאתר לא יגיע אל ארגז החול ולא ישהה שם תקופה ארוכה של כמה חודשים.