קידום או פרסום

בעלי אתרים ו-או עסקים מתלבטים בין קידום אתרים לבין פרסום באינטרנט ובתוך פורטלים בנישה מתאימה.

קידום – לא מעט בעלי אתרים או עסקים וגם בתי עסק נותנים לא אחת את דעתם ומתלבטים בין ההחלטה האם להשקיע משאבים וכסף בפעילות קידום האתר שלהם במנועי חיפוש, ובמיוחד בקידום בגוגל. שהרי ידוע כיום מנתונים של סקרים כי מירב חיפוש המידע ו או שרותים או מוצרים מבוצע בגוגל ומכאן שאם האתר של החברה שלך מופיע בתוצאות החיפוש במיקומים מועדפים, מן הסתם יגיעו אל האתר גולשים שהם לקוחות פוטנציאליים ומכאן הדרך אל הצלחת המכירה קצרה יותר. מכאן שפעולת קידום אתרים יעילה וטובה – תועיל מאוד לחברה. מתמטיקה פשוטה – יותר מבקרים שהגיעו מתוצאות החיפוש מניבים יותר לקוחות וגם מכירות.

פרסום – באפשרותם של בעלי אתרים המציעים את המוצרים שלהם למכירה (או שירותים ) להשיג יותר לקוחות כלומר יותר מכירות באם הם נקטו בפעילות פרסום האתר שלהם באינטרנט ובמיוחד אם הפרסום הוא באתר/או פורטל שעוסק בנישה ובתחום בו הם מתמחים. לדוגמה ארת המציע מזגנים למכירה כדאי לבעליו לפרסם את מוצריו בפורטל נישה העוסק במוצרי צריכה לבית, עיצוב או בניית בית, ואפילו באתר רהיטים או אתר נדלן. פרסום כזה הוא מועדף יותר שהרי המבקרים בפורטל הם צרכנים אשר מן הסתם מגלים עיניין במוצרי צריכה ורכישת פריטים לעיצוב הבית ולא שוללים קניית מזגן. אולם וכאן דגש על אולם המחיר לפרסום באתר גדול שכזה ידרוש עלות לא מבוטלת ואפילו גדולה מאוד, הכל הינו תחשיב של מספר מבקרים ביום , מיקום הפרסומת המוצעת, גודלה והאם היא מושכת את העין וביכולתה לגרום לכמה שיותר מבקרים לצפות ולהקליק עליה כדי שיגיעו את האתר אשר רכש את הפרסום. אפשרות נוספת של פרסום – ובעיקר למוצרים למכירה – הינה אתרי השוואת מחיר, שם יש לא מעט מבקרים אשר כמו כל צרכן נבון משווה מחיר של כל מוצר לעומת המתחרים, ולבסוף בוחר את הספק המתאים לפי שיקוליו, כאשר למחיר המוצע יש משמעות ראשונית לגבי החלטת הרכישה, ואחריה הקריטריונים הנוספים ( לא לפי סדר חשיבות ) כגון דמי משלוח, שרות ואחריות למוצר, מתנות נלוות לרוכשים החברה אשר ממנה אתה רוכש והאם יש לה מוניטין או היא ידועה כאחת שאפשר לבטוח בה ובשירותיה ועוד.

קידום ופרסום אתרים – לכל אמצעי יש יתרונות וחסרונות, כאשר מעוניינים להשיג יותר פרסום ויותר חשיפה ללקוחות ומכירות המהדרין ינקטו גם בפרסום ולא ישללו קידום – תלויי עד כמה התקציב שלהם מאפשר, ורק לאחר חודשיים עד שלוש של בדיקת נתונים הפקת סטטיסטיקה בדיקה מול לקוחות מהיכן הגיעו לאתר, השוואת עלות מול תועלת והפקת מסקנות באפשרות בעל האתר או העסק המפרסם לקבל החלטות – כאשר השיקול המרכזי הינו כאמור : עלות מול תועלת.