לימוד קידום אתרים
לכל מי שמתכוון להתחיל לימוד קידום אתרים, או לימוד קידום אתר באופן עצמאי. חשוב לבדוק את הקורסים הקיימים כיום, מה הם מציעים ללמוד ואיזו סוג תעודה הם מקבלים במידה ועמדו בהצלחה בכל המטרות של הלימודים.


לכל מי שמתכוון להתחיל לימוד קידום אתרים, חשוב לבדוק את הקורסים הקיימים כיום, מה הם מציעים ללמוד ואיזו סוג תעודה הם מקבלים במידה ועמדו בהצלחה בכל המטרות של הלימודים. אמנם את הצעד הראשון והרקע הבסיסי רוכשים בקורס שכזה, אבל  את ההכשרה האמיתית זוכים לקבל בעת יישום חומר הלימוד וככל שעובר הזמן וצוברים ניסיון יכולת הלימוד העצמי עולה פי  כמה. מאוד דומה ללימודי נהיגה שאת הבסיס והלמידה האמיתית הינה מסיגים בשטח לאורך זמן, מייד לאחר קבלת הרישיון. משום כך ייטב אם התלמידים לא ייפתחו ציפיות גבוהות שמייד בתום הלימודים יצליחו לקדם אתרים כדבר של מה בכך. בשונה מנהיגה קידום אתרים הינו עולם ומלואו וייחודו שתמיד ישנם עידכונים שיפורים ושינויים באלגוריתם החיפוש של המנוע, ונעלה על נס  את האצבע המכוונת נכונה אל גוגל במקרה זה. לעיתים מתפרסמים ידיעות ושברי שמועות על שינויי מיקום שניגרמים כתוצאה מעידכון של גוגל – ואז זה הזמן לצאת אל הרשת לחפש את הידיעות האמורות לקרוא מאמרים ודעות ולנסות לתהות על קנקנו של הטיזר, או הידיעה. בעוד מי שמתעתד להתחיל לימוד קידום אתרים אין צורך מוקדם בידע תיכנותי או יכולת תיכנות ובניית אפליקציות מורכבות במלבד ההכרה של דף אינטרנט בסיסי על מבנהו והסדר הנכון של חלקיו החל מכותרת האתר/ או הדף דרך תגים וכלה בתוכן הדף, אבל ראויי לציין שידע בבניית אתרים יועיל מאוד להבנת היישום בפועל של אופטימיזציה בדף אתר מסויים או בכולו.

לימוד קידום אתרים באופן עצמאי

עם הרבה סבלנות ויכולת למידה עצמאית ניתן לרכוש ידע בסיסי ואף יותר מכך לבד תוך קריאת מאמרים והכרת מושגים, השתתפות בפורומים באינטרנט ובלי להתבייש – גם אם אינך יודע/ת כלום – לשאול שאלות את מי שמבין ולרוב התשובות לא תאחרנה להופיע כולל דעות חופפות ולעיתים שונות בין המשתתפים. הסיבה לכך הינה שאף אחד אינו ממש יודע במדוייק ולעומק את כל הסודות כיצד גוגל פועל והוויכוחים תמיד יצוצו חלקם על בסיס דברים ברורים שגוגל מנחה את בעלי האתרים ומצד שני השערות או מסקנות על מאגר  ניחושים שכל אחד ידע לספר לך כי הוא בודק את העיניין. במשק הישראלי זיהו מזמן את הצורך כמעט בכל חברה או עסק שמכבד את עצמו כי מוטב שיהיה אדם מתוך המערכת אשר יוכשר בתחום הקידום בקורס או בשיעורים פרטיים, והוא/היא יהיה אמון על הביצוע של המטלה כחלק מתפקידו בחברה או נושא עיקרי ומרכזי שלשמו הוא מונה. ראויי לציין כי גורם שכזה בתוך בית העסק יכול לבצע זאת ולהשיג תוצאות ראויות וטובות אולם עד גבול מסויים – הכל כתלות בקושי של מילות החיפוש אליהם הינם מכוונים. קידום אתרים בגוגל מטיבעו עלול לארוך לא מעט זמן, ולא תמיד ההצלחה בצידה של הביצוע. אבל אם שומרים על כללים ראויים ולא מבצעים ספאם ושאר פעילות שגוגל לא רואה בעין יפה ייתכן כי תמצאו ברכה לבסוף.